yrammuS 要概千葉 大地スピントロニクスMEMSセンサの開発60Daichi CHIBA嵯峨 智61Satoshi SAGA(2020採択)Development of Spintronics MEMS sensor(Project 2020)世界間インタラクションのための相互変換情報編集システム(2020採択)Mutual conversion information editing system for world interaction(Project 2020)53tions by photolithography. Finally, we constructed a setup to visualize the propagation status of scattered light and conducted experiments to measure the scattering during light irradiation. At this point, we have not yet achieved our initial goal of controlling the propagation state. Still, soon, we plan to realize the reflection and focusing of SPR on metal edge surfaces to improve the sensitivity of current-detecting SPR sensors.フレキシブル基板上に形成したスピントロニクス素子を用い,微小変位や加速度・角速度を計測可能な新奇MEMSセンサ開発に挑戦する.1兆個ものセンサが配備される社会に向け,省電力・高感度・高コストパフォーマンスなセンサ需要は高まっている.本研究では,これに応えるスピントロニクス × フレキシブルエレクトロニクス × MEMSの各技術を融合した新たなセンサを開発した.新たなスピントロニクスセンサの可能性を世の中に示し,分野融合型学術展開や新産業応用展開を切り拓きたいと考えている.We challenge to develop novel MEMS sensors that can measure minute displacement, acceleration, and angular velocity using spintronics devices formed on flexible substrates. To meet this demand, we develop a new sensor that integrates spintronics, flexible electronics, and MEMS technologies. We will show the world the potential of new spintronics sensors and open up new fields of academic development and new industrial applications.ヒューマンコンピュータインタラクションの分野においては,人と計算機の境界をつなぐため,特に視覚メディアはこれまで数多くの標準的な情報収集および公開が行われてきた.現在最も進んでいる画像処理の分野では,世界中のComputer Visionの研究者が利用可能なオープンな画像データベースが知られており,このようなデータベースを用いてDeep Learningも脚光を浴びることとなった.しかし,人が日常無意識ながら想像以上に利用している触覚情報に関しては世界標準として使えるデータベースすら無い.そこで我々は人と計算機,さらにはその先にある人とをより密接に結ぶため,「世界間インタラクションのための相互変換情報編集システム」の枠組みを構築する.この提案は,膨大な数の実世界と実際の人との触覚メディアや物理的インタラクション情報の収集,符号化,未知の情報生成を実現することで計算機世界を経由した実世界と実際の人との情報の相互変換をより密接にすることを目的とする.In the field of human-computer interaction, visual media in particular have been the subject of numerous standardized information collections and publications to bridge the gap between humans and computers. Espe-cially, in the field of computer vision, open image databases available to researchers around the world are well known, and deep learning using such databases is also in the limelight. However, for tactile information, which people use unconsciously on a daily basis more than we can imagine, there is no database that can serve as a global standard. Therefore, we propose a framework of “an interactive information editing system” that con-nects humans and computers more closely and beyond. The proposal aims to make the interconversion of re-al-world and real-human information through the computer world more accessible by using tactile media and physical interaction to collect, encode, and generate a vast number of real-world and real-human unknowns.Rep. Grant. Res., Asahi Glass Foundation (2022)
元のページ ../index.html#57